Masalah Kulit

salam Syawal! lama sungguh tidak mencoret rasa..kali ini lebih banyak tentang pengalaman dan cedokan ilmu daripada pakar-pakar lain.

Bagi yang dah lama kenal saya, ramai yang tahu saya ni mempunyai masalah kulit yang sangat allergic.Saya pernah didiagnose Polymorph Light Eruption. Penyakit kulit yang tak berjangkit, tapi teruk kalo terdeah cahaya matahari!
uish..cikgu PJ tak boleh terdedah cahaya matahari.susah tu!

Dulu memang kat muka akan ada tompokan merah terutamanya bila saya terdedah cahaya matahari untuk jangkamasa yang lama.kat tangan ke kaki ke yang terdedah, semuanya jadi gatal dan merah!

Malu memanglah malu, dah banyak ubat specialist, tapi still akan terjadi balik. Tapi bila dah mula mangamalkan ESP, Vit C, Ostematrix, B co dan Vitalea, nampak macam tangan dah tak gatal, kulit dah tak sesensitif dulu.

Jika dulu kalau keluar rumah tanpa sunblok 50 SPF mesti dah keluar tompok merah! tapi sekarang kalo setakat keluar sekejap-sekajap takde halnya..(tapi tak berani amik risiko tak pakai sunblok!)heheh

Rupanya kalo diselidik, apa pon ubat chemical ni, kena ada gak supplement nak membnatu tubuh kita ni nak membantu pemulihan diri dan pembinaan tisu-tisu baru. Kalau nak harapkan pemakanan hari-hari makan kari ayam, sambal kicap jer, memang tak mampu nak membaiki tisu yang rosak.

Kesimpulannya, natural remedy is the best! walaupun dalam bentuk pil, but still semulajadi sbb bukan vitamin sintetik..naturally processed n extracted from plant..



sekarang jadi minuman wajib.sedap,bagi tenaga dan bagi cantik!heheh..double triple joy!kekekkekee

nak cuba?call je 016 208 9081



Artikel Sangat Berguna

Arkib Blog