Pilihan Di Tangan Anda!

salam sejahtera.
Tanggal 1.11.11. berderet nombor 1. Tarikh yang penuh dengan rahsia.hehehehe. Hari ini cikgu hendak bercerita tentang pilihan cikgu. Dalam kehidupan ini, kita mesti memeilih. Dalam apa jua keadaan kita mesti ingin memilih yang terbaik.

Seperti perihal penyusuan, cikgu sentiasa ingin memberikan susu ibu kepada anakanda. Hingga Faiz yang menolak sendiri. Sampai begitu sekali cikgu ingin memberikan yang terbaik. Dalam apa jua keadaan setiap orang mahukan yang terbaik.

Bagaimana dengan kesihatan? Cikgu juga inginkan kesihatan yang terbaik. Bukan sahaja hari-hari 5 kali kita pohon daripada Allah berikan kesihatan yang baik buat kita sekeluarga, malahan usaha juga perlu untuk mengekalkan kesihatan tip top gitu!

Setiap hari disekolah cikgu memang seorang yang aktif. (bukan di sekolah saja, kat mana pun!) Cikgu memang gemarkan diri aktif, berlari dan melompat. jarang sekali cikgu berjalan perlahan..(heheh...kalau boleh nak lari ajer). Mungkin kadar metabolisma tinggi, sebeb tu walaupun anak dua masih selim melim lagi!cewah!

Apa yang cikgu pilih ialah memastikan tubuh badan yang aktif ini mendapat nutrien yang sempurna. Kalau nak tengok setiap hari makan makanan yang Sangat seimbang tu payah!kadang-kadang nak makan buah-buahan jarang sekali. Oleh itu Cikgu MEMILIH memakan vitamin.

Vitamin ni sesuai untuk semua sekeluarga. Adik, abang ,mak, ayah, atuk nenek semua ada pilihan. Vitamin bukan untik orang yang sakit sahaja. Malahan lebih penting untuk orang yang sihat menjaga kesihatannya. Jom tengok anda semua sesuai makan vitamin apa.

BreastFeeding

Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Alfalfa, Energizing Soy Protein (ESP), OsteMatrix, Omega Guard
(cikgu makan semua ini)

Confinement
Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Zinc, Vitamin-E, Energizing Soy Protein (ESP) & Omega Guard.

Pregnant
Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Energizing Soy Protein (ESP), OsteMatrix & Omega Guard.

Anti-Aging
Vivix

Anti-Oxidants
CarotoMax, Vitamin-C, Vitamin-E & Vivix.

Athma, Sinus (Resdung), Allergy, Hives (Gegata) & Eczema
Alfalfa, B-Complex & Vitamin-C.

Children (1 tahun ke atas)
OmegaGuard & Meal Shake.

Children (4 tahun ke atas)
Chewable Vita-Lea, Chewable Vit-C (100mg), OmegaGuard & Meal Shake.

Diabetes
Fiber, GLA Complex, B-Complex & Vitamin-C.

Kesuburan
Alfalfa, GLA Complex, Vita-E, Zinc Complex, B-Complex & Vitamin-C.

Detox
Alfalfa, Herb-Lax, DTX Complex.

Gout
Fiber, Performance Drink, OmegaGuard & Alfalfa.

Haji & Umrah
Performance Drink, OsteMatrix, Vita-Lea, B-Complex, Vitamin C & Fiber Unflavored

Immune Booster

NutriFeron

Period/ Menses
Alfalfa, GLA Complex & OsteMatrix

Men’s Health
Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Vitamin-E, OsteMatrix, Omega Guard & Performance Drink (for active lifestyle).

Skin Care
B-Complex, Vitamin-C, Vitamin-E, GLA Complex, Energizing Soy Protein (ESP), OsteMatrix & Vivix.

Student (12 tahun ke atas)
Vita-Lea, B-Complex, Vitamin-C, Lecithin & Omega.

Weight Management
Fiber, Lecithin, Cinch Shake Mix & Cinch Energy Tea Mix.

Individu yang tidak boleh mengambil pil
Meal Shake, Energizing Soy Protein (ESP), Vivix & NutriFeron.


Ha, macam-macam kan? Boleh pilih. Kalau bermasalah memilih sms, call atau emelkan cikgu hanijalani@gmail.com

Jika ingin membuat tempahan dan pertanyaan, sila sms atau call 016 208 9081

Artikel Sangat Berguna

Arkib Blog