Lapar tengah malam?

Lapar tengah malam? Bila berjaga malam,buat kerja sikit atau tengok tv, selalu tak lapar? Apa yang biasa kita buat? heheh.. mesti cari makanan kan? Tapi tabiat makan tengah malam buakan sahaja akan menyebabkan mudah naik berat badan, malahan akan meyebabkan lemak dan kolesterol terkumpul. Ini kerana metabolisme tubuh menurun pada malam hari, sehingga makanan yang masuk tidak diubah menjadi energi, namun malah tersimpan menjadi lemak.


Cara nak elakkan kita lapar tengah malam.

  • Makan kenyang-kenyang siang tu. Makan sebelum maghrib
  • Minum air kosong, sikit demi sedikit
  • Minum minuman tenaga - high Protien - Minum ESP Energizing Soy Protien  kompom kenyang
  • Gosok gigi lepas Isyak tu. Bila dah gosok gigi malas nak makan dah!heee
  • Yang penting - Tidur je lah cepat..Buat kerja siang hari jer..



Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan Jika ingin membuat tempahan dan pertanyaan, sila sms atau call 016 208 9081

Artikel Sangat Berguna

Arkib Blog