Vivix Bantu Turunkan Paras Gula Dalam Darah?

Pernah tak kita dengar saudara atau sahabat dekat kita menderita sakit kencing manis? Mesti pernah kan? Tahukah anda, 1 dari 5 orang dewasa di Malaysia, adalah pesakit kencing manis. Dalam tak sedar, kita juga antara penyumbang statistik tersebut. Ye dak?

Heboh dalam media sosial sekarang pelbagai produk yang mampu menurunkan bacaan gula dalam darah. Paling banyak sekali adalah vivix. Pasti korang pernah terlintas pasal vivix ni kan? Nak tahu vivix ini apa, rujuk sini Apa itu vivix.
Ubat kencing manis, cara sembuhkan kencing manis, vivix shaklee, vivix murah, ubat diabetes, diabetis, diabetes melitus, cara turunkan gula dalam darah, turunkan kencing manis, turunkan gula, sakit kencing manis, ubat kencing manis berkesan, vivix dan kencing manis, testimoni vivix, testimoni kencing manis, testimoni diabetes

Sebab Kencing Manis Dalam Keluarga.

Sebenarnya ada beberapa sebab orang Malaysia ni, ramai yang kencing manis. Antaranya,
1. Cara pemakanan yang tidak sihat. Pengambilan gula yang berlebihan.
2. Stress
3. Obesity
4. Kurang bersenam
5. Pengambilan ubat ubatan.
Ubat kencing manis, cara sembuhkan kencing manis, vivix shaklee, vivix murah, ubat diabetes, diabetis, diabetes melitus, cara turunkan gula dalam darah, turunkan kencing manis, turunkan gula, sakit kencing manis, ubat kencing manis berkesan, vivix dan kencing manis, testimoni vivix, testimoni kencing manis, testimoni diabetes


90% orang yang ada kencing manis biasanya type II, asalnya normal tetapi disebabkan diet yang tidak seimbang, gaya hidup yang tidak sihat ----> insulin tidak dapat berfungsi dengan baik. 
Bagaimana ia dalam satu keturunan yang sama? Biasanya, dalam keluarga yang sama,kita cenderung mempunyai tabiat dan cara pemakanan yang sama. Tetapi perkara sebegini kita boleh elakkan. Kawal dan ubah corak atau budaya pemakanan dan persekitaran kita.

Jadi, kuranglah risiko kita hendak mendapat penyakit keturunan ini. Betul kan?

Bagaimana Kencing Manis Boleh Terjadi?

Apabila kita makan, karbohidrat akan di cernakan menjadi glukosa, glukosa seterusnya akan masuk ke salur darah untuk diagihkan kepada sel organ yang memerlukan---> sumber tenaga kita.
Hormon Insulin secara automatik akan dihasilkan oleh pankreas untuk membenarkan glukosa masuk ke dlm sel organ.
Insulin berperanan macam gatekeeper atau kunci antara salur darah dan sel organ.
Apabila insulin buka pintu, glukosa akan masuk ke dalam sel, bekalkan tenaga untuk jalankan fungsi sel.
Diabetes/kencing manis terjadi apabila insulin tak dapat buka pintu antara sel organ dan salur darah,
Glukosa akhirnya terkumpul dalam darah---> glukosa yang tinggi dalam darah menyebabkan kencing manis

Cara Turunkan Gula Dalam Darah Dengan Vivix. 

Dalam Vivix Ada Resveratrol
Mengikut kajian, ada 5 mekanisme bagaimana resveratrol dapat bantu kurang metabolik sindrom akibat kencing manis dalam badan.

1. Resveratrol bantu memperbaiki keseimbangan glukosa dalam darah- jadi elok balik ikut sistem yang betul macam body kita patut buat.

2. Resveratrol Bantu Kurangkan rintangan insulin-vivix tolong betulkan fungsi "kunci dan mangga" tadi supaya glukosa boleh masuk dalam sel dan tak terkumpul di salur darah sahaja
Ubat kencing manis, cara sembuhkan kencing manis, vivix shaklee, vivix murah, ubat diabetes, diabetis, diabetes melitus, cara turunkan gula dalam darah, turunkan kencing manis, turunkan gula, sakit kencing manis, ubat kencing manis berkesan, vivix dan kencing manis, testimoni vivix, testimoni kencing manis, testimoni diabetes
3. Resveratrol Bantu Melindungi pankreas- kita nak nourish balik pankreas yang dah rosak dan terbeban tadi, supaya boleh berfungsi semula dengan baik. Kita tak nak cucuk insulin tiruan. Kita nak hasilkan sendiri insulin oleh pankreas kita. Vivix akan reduce radang di pankreas-->protect sel di pankreas--> supaya insulin akan increase ke normal semula.

4. Resveratrol Bantu Membaiki rembesan insulin-->bila sel pankreas dah normal, insulin akan dihasilkan secara normal oleh badan kita.

5. Resveratrol Bantu Membaguskan Keseimbangan Metabolisme- fungsi tubuh.


InsyaAllah, dengan pengambilan Vivix yang consistent, pesakit kencing manis boleh kembali tersenyum. JOm dapatkan vivix beserta konsultasi perihal kencing manis daripada saya. Klik sini untuk membeli terus daripada website.



Boleh baca himpunan testimoni vivix kat sini atau pun boleh hubungi saya terus di Hani Shaklee terus Whatsapp saya. Jom, hanya kita mampu mengubahnya!




Dapatkan dari saya, berpengalaman memberi konsutasi dan cara makan yang betul kepada pesakit kencing manis.


 www.wasap.my/60192710642
 www.wasap.my/60192710642 
www.wasap.my/60192710642 

 Nak sembang-sembang? konsultasi? 
 1. PM page vitamincikgu di https://www.facebook.com/messages/vitamincikgu 2. PM personal page saya, Anis Hani ( Cikgu Hani Shaklee) https://www.facebook.com/hanicikguvitamin 
 3. Call/SMS/WhatsApp saya di 019- 271 0642 Cikgu Hani Shaklee Independent Distributor [858760] 
 4. Email hanijalani@gmail.com. 
 PM untuk harga super bajet dari vitamincikgu sahaja! Khas untuk 10 terawal. ≧◠◡◠≦ jom jadi ahli dengan Team cikgu MIG klik sini 

 ✌PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP. 
 iR Hani 858760 
 Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Artikel Sangat Berguna

Arkib Blog