Kenapa Perlu Ambil Kolagen Sebagai Makanan Tambahan?

Biasanya kalau kita sebut pasal Kolagen atau collagen ni mesti kita kaitkan dengan kecantikan kan? Khas untuk perempuan, untuk kulit cantik, tegang dan awet muda, kan? Tapi kan, tau tak sebenarnya kolagen ni sangat banyak kegunaan dia? Kenapa kita kena makan kolagen sebagai makanan tambahan? Makan kaki ayam je cukup tak? heeee


Apa itu Kolagen?



Kolagen bertindak seperti ‘pelekat’ untuk mengikat tubuh anda dan ditemui dengan banyaknya di bahagian kulit. Penghasilan kolagen secara semula jadi berkurangan apabila usia semakin meningkat, dan menyebabkan kulit kendur serta pembentukan kedutan dan garis- garis halus. 

Kolagen membina tulang rawan kita. Rawan tu yg mana? Ia tulang lembut yg menyambung sendi kita tu. Kalo makan ayam.,perasan tak kat sendi2 ayam tu ada mcm lapisan lembut, itulah rawan. bila rawan tak cukup kolagen, ia boleh tercedera, menipis. Hasilnya sendi kita makin lama makin haus dan penuaan dengan cepat.


Kolagen juga membantu meningkatkan metabolisma. Makin berusia metabolisma makin menurun. Mereka yang berumur 30an keatas wajib menaikkan metabolisma badan mereka, jika metabolisma rendah, itu yang badan cepat naik tu! Dengan kolagen, ia membantu menaikkan metabolisma badan. 

Mengandungi asid amino yang menggalakkan tubuh untuk meningkatkan pembentukan otot.Lebih banyak otot tanpa lemak meningkatkan kadar metabolisme .Ini mencepatkan kadar pembakaran lemak .Lemak yang terbakar daripada peningkatan otot tanpa lemak  diubah menjadi tenaga. Akibatnya, ramai orang merasai peningkatan tenaga sepanjang hari kerana tubuh mereka dengan cepat menggunakan lemak sebagai sumber tenaga.


KEBAIKAN KOLAGEN YANG DIAMBIL SEBAGAI SUPLEMEN MAKANAN


  • Kolagen ikan dihidrolisis adalah yang terulung. Untungnya Shaklee Collagen Powder adalah daripada sisik ikan merah yang hanya boleh didapati di laut dalam.
  • Kolagen dianggap satu penyelesaian yang mudah, selamat dan ideal bagi membantu merangsang pertumbuhan kolagen dalam kulit
  • Kolagen hidrolisis adalah suplemen pelbagai fungsi yang berpotensi untuk meningkatkan pengurangan pelbagai penyakit dan mengatasi masalah fizikal Ia adalah dari jenis kolagen1.
 

  • Berat molekul rendah daripada 1000 adalah  lebih mudah dicerna dan cepat diserap ke dalam usus berbanding dengan kolagen kompleks dari kambing,lembu atau babi seberat 400 000.
  • Menyediakan  predigested collagen  telah dicernakan dahulu dan cepat diserap.
  • Kolagen ikan  dapat mempertahankan bentuk struktur asalnya iaitu rangkaian `Triple Helix', struktur bentuk yang sama terdapat pada kolagen manusia. Ini merupakan penemuan terpenting abad ini .
  • Memperbaiki konsentrasi hydrooxyproline (HyPro).
Menyediakan asid amino yang penting yang sering tiada dalam pemakanan.Ia mengandungi 20 asid amino, termasuk 8 daripada 9 asid amino essential (tidak ada tryptophan). Memberikan nisbah asid amino yang diperlukan untuk  pembentukan kolagen dalam badan. Menyediakan asid amino bebas dan peptida. Menyediakan prolin yang secara khusus diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tissue, dan untuk mengekalkan fungsi sel.
Bila tak cukup kolagen, usus kita senang 'bocor' yakni usus kita akan menyerap benda yg tak sepatutnya iaitu toksin! usus sepatutnya menyerap nutrient dan buang toksin tp kalau bocor.. Semua pun dia kasi lalu. Dengan adanya Lactobasilus dalam formulasi kolagen Shaklee ni, ia memabntu mengimbangi microflora dalam sistem usus dan meningkatkan penyerapan kolagen. Bestkan?
Kajian klinikal awal menunjukkan pengambilan kolagen ikan pada sukatan yang betul selama 66 hari mampu memperbaiki penuaan kulit sebanyak 80%.
Menyediakan penampungan air badan dan mengoptimakan penghidratan. Kesannya melembapkan dan meningkatkan kekenyalan serta ketegangan kulit. Ia boleh membentuk dan menegangkan badan. Memelihara dan menguatkan rambut dan kuku.
  • Mengandungi glucosamin dan asid hailuronik semulajadi yang menyokong baikpulih tissue penyokong terutamanya pada sendi. Ia membantu menegang kulit dalam  melambatkan penuaan. Ia memberikan keseimbangan nitrogen positif yang penting dalam menyokong nutrisi bagi generasi usia seperti hilangnya kolagen dan kerosakan tulang rawan. Hati manusia juga memproses kolagen hidrolisis sebagai karbohidrat kompleks, yang mengimbangi gula dalam darah dan meningkatkan tahap tenaga.

Siapa kata colagen tak penting! Banyak lagi manfaat kolagen dan kolagen ni bukan senang2-senang nak dapat tau! Nak yg tulen, halal, bebas toksin... Nun jauh di dasar lautan sana tempat asalnya. Nak kolagen? 

Cepat hubungi saya dan dapatkan nasihat terbaik perihal kolagen untuk kesiahtan kulit dan tulang rawan kita! Bestnya...



Nak sembang-sembang? konsultasi? 
 1. PM page vitamincikgu di https://www.facebook.com/messages/vitamincikgu 
 2. PM personal page saya, Anis Hani ( Cikgu Hani Shaklee) https://www.facebook.com/hanicikguvitamin 
 3. Call/SMS/WhatsApp saya di 019- 271 0642 Cikgu Hani Shaklee Independent Distributor [858760] 4. Email hanijalani@gmail.com. 
 PM untuk harga super bajet dari vitamincikgu sahaja! Khas untuk 10 terawal. ≧◠◡◠≦ 
jom jadi ahli dengan Team cikgu MIG klik sini 

 ✌PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP. 
 ✌COD SERATA KEDAH, KULIM, ALOR STAR DAN JITRA 
 ✌POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PON BOLEH 
 iR Hani 858760 

 Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Artikel Sangat Berguna

Arkib Blog